8 Kasım 2013 Cuma

Şans- Karen Kingsbury

 Dün aldığım bu kitabı gerçekten de bir solukta okudum ve bugün de yorumunu paylaşmak istiyorum. Daha önce hiç Karen Kingsbury kitabı okumamıştım, ama yazardan etkilendiğimi söylemeliyim. Şans, Eksik Parça yayınlarından çıkan ve kapağı oldukça güzel olan bir kitap.



 Karen Kingsbury, Hristiyanlık inancını ve Tanrı'yı bu kitapta birleştiriyor ve her şeyi mucizeye bağlamayı başarıyor. Aslında bu tarz kitapları genelde okumam ama Şans'ta beni etkileyen şey, dağılan bir ailenin gerçekten de olağanüstü çaresizliği oldu. Evet, kitapta olağanüstü bir çaresizlik, kavuşamama, yitip gitme ve parçalanmış hayatlar söz konusu. Daha önce hayatı bu denli kötü olan roman kahramanı az hatırlarım ve baş karakter Ellie de onlardan bir tanesi. Yani kitapta bir diğer sayfayı çevirme sebebim karakterlerin o bulundukları ortamdan bir an önce kurtulmalarını görmek istememdi.

 Ve Şans'ta gerçek hayatta asla bulamayacağımız kadar mükemmel ve saf bir aşkı yazar o kadar güzel anlatmış ki, Nolan'ın Ellie'yi sevme tarzına hayran kaldım. Belki de kitaptan bu kadar etkilenme sebebim gerçek olamayacak kadar güzel ve duygusal aşkın anlatılmasıydı.

 Şans'a normal hayatta asla bulamayacağımız kadar iyi ve güzel karakterler, Tanrı inancıyla bütünleşmiş  ve sürekli birbirleri için dua eden birbirlerini tanımayan insanlar biraz fazla geldiyse de kitabı okumanızı kesinlikle tavsiye ederim.




6 yorum:

  1. blog dünyasına hoş geldin şunda okumaktayım banada yayınevinden hediye idi kitap ve çok akıcı harika gidiyor

    YanıtlaSil
  2. Kitap paylaşımı yapan blogların çoğalması ne güzel. Bir kitap alırken kapağına hiç dikkat etmem ama siz bahsedince. kapakta yazan,"affetmek affedeni özgür kılar" sözü dikkatimi çekti.

    YanıtlaSil
  3. Keşke ben de ders kitapları dışında bir şey okuyabilsem ;(

    YanıtlaSil
  4. Artik yeni yayinlar bekliyoruz...

    YanıtlaSil
  5. Artik yeni yayinlar bekliyoruz...

    YanıtlaSil
  6. Hayatını hiristiyanların içerisin de geçirmiş biri olarak tahmin edebiliyorum kitabın konusu ve akışını.. yine de iligimi çekti.. teşekkür ederim..

    YanıtlaSil